Черкаський відділ УДМС у Черкаській області інформує
В Україні змінюється вартість оформлення закордонного паспорта
З 1 квітня 2024 року ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» змінює вартість бланків паспорта громадянина України для виїзду за кордон.
У зв’язку з цим зростає і загальна вартість оформлення цього документа.
Відтак, вартість паспорта громадянина України для виїзду за кордон до 7 робочих днів та до 3 робочих днів у разі наявності підстав становитиме 1598 грн (992 грн – вартість адмінпослуги та 606 грн – вартість бланка), оформлення за 20 робочих днів - 958 грн (352 грн – вартість адмінпослуги та 606 грн – вартість бланка).
Звертаємо увагу, що громадяни України, які оплатили адміністративні послуги та подали заяви для оформлення документів до 31.03.2024, отримають документи за старою ціною.
Ті ж особи, які оплатили адмінпослуги до 31.03.2024, але заяву для оформлення документів ще не подавали, зможуть здійснити доплату за тарифами, що діятимуть на момент подачі відповідних заяв.
Щодо своєчасного оформлення ID-картки
Нагадуємо громадянам, яким виповнилося 14 років про необхідність обов'язково подбати про своєчасне виготовлення першого паспорта громадянина України у формі ID-картки.
Для цього Вам необхідно подати заяву та відповідні документи до підрозділу ДМС, центру обслуговування «Паспортний сервіс» або в ЦНАП:
- свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави;
- паспорт громадянина України одного з батьків. У разі, коли батьки чи один із батьків такої особи на момент її народження були іноземцями або особами без громадянства, або у разі набуття особою громадянства України на території України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України;
- РНОКПП або повідомлення про відмову від його прийняття (за наявності);
- витяг з реєстру територіальної громади про реєстрацію місця проживання.
Звертаємо увагу, що для осіб, які досягли 14-річного віку та отримують паспорт громадянина України вперше, адміністративний збір не сплачується.
Окрім того, якщо у вас немає ідентифікаційного коду, ви можете скористатися безкоштовною комплексною послугою ID-14 та оформити паспорта разом з присвоєнням реєстраційного номера облікової картки платника податків - це дійсно зручно і швидко!
Також можна отримати послугу одночасного оформлення ID-картки та закордонного паспорта. За одночасне оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон адміністративний збір справляється у порядку та розмірах, визначених законодавством для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяв-анкет для їх отримання або не пізніше ніж через 10 робочих днів та сім робочих днів з дня оформлення заяв-анкет для їх термінового отримання відповідно.
Наприклад з початку повномасштабної війни 28-річна Сєлєна разом зі своїми двома маленькими дітьми переїхали із Донецької області до Черкаської. Розпочинати нове життя на новому місці ускладнювали не тільки обставини, а й відсутність паспорта. Як виявилося, документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство, жінка ще не отримувала. За допомогою в оформленні ID-картки Сєлєна звернулася до фахівців Черкаського відділу Центрально-південного міжрегіонального управління ДМС, які перевірили належність особи до громадянства України та провели процедуру встановлення особи. Хоча це була задача із зірочкою. Для встановлення батьківства та підтвердження громадянства Сєлєни було проведено судову молекулярно-генетичну експертизу на батьківство (ДНК). У цьому заявниці допомогла адвокат Благодійного фонду «Право на захист» Олена Сібільова. Процедуру встановлення особи Сєлєни міграційники провели у режимі відеоконференцзв’язку, оскільки її батько, який здійснював упізнання, нині служить у ЗСУ та перебуває за межами Черкаської області.
У найближчих планах жінки, яка у 28 років отримала перший паспорт, впорядкування документів своїм дітям та налагодження життя. Каже, що з ID-карткою для цього є більше можливостей. (детальніше на сайті ДМС https://dmsu.gov.ua/news/region/15804.html ).
Додатково нагадуємо, запис до електронної черги Черкаського відділу ЦПМ ДМС можна здійснити трьома способами:
- через термінал у підрозділі міграційної служби;
- через термінал у підрозділі міграційної служби, отримавши талон у поточну чергу протягом дня;
- через онлайн-сервіс «Електронна черга» на сайті ДМС → https://dmsu.gov.ua/services/online.html
Щодо оформлення паспорта громадянина України в зв’язку з втратою
Відновлення знищених чи втрачених паспортних документів нині одна із затребуваних послуг для українців, оскільки документом, що підтверджує громадянство та визначає приналежність особи до держави, є паспорт. Особливо для громадян, яким довелося евакуюватися із зони бойових дій.
Так, наприклад, пані Олена разом із родиною вимушені були покинути своє місто − Маріуполь. Чоловік з дітьми виїхали за кордон, а жінка лишилася в Черкасах, аби відновити собі паспорт. Попередній паспорт-книжечка та інші документи згоріли під час евакуації. Працівники Черкаського відділу УДМС у Черкаській області провели пані Олені процедуру встановлення особи шляхом опитування свідків – членів сім’ї. Оскільки чоловік і донька не могли бути особисто присутніми, процедура встановлення особи була проведена у режимі відеоконференцзв’язку (https://dmsu.gov.ua/news/region/15285.html).
Після отримання ID-картки, жінка відразу подала заяву на оформлення термінового закордонного паспорта, аби якнайшвидше возз’єднатися зі своїми рідними.
Зазначимо, що на період дії воєнного стану в Україні процедура встановлення особи може здійснюватися у режимі відеоконференцзв’язку.
Нагадуємо, що якщо документи було втрачено, особі потрібно невідкладно звернутися із заявою про втрату документа до поліції та отримати від поліцейських витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Надалі, для оформлення нового документа, особі необхідно особисто прийти до однієї з трьох установ:
- у підрозділ ДМС України;
- у центр надання адміністративних послуг (ЦНАП);
- у центр обслуговування громадян «Паспортний сервіс».
Для оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки замість втраченого або викраденого особа подає наступні документи:
- заява про втрату паспорта;
- витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта);
- документ, що підтверджує сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати;
- довідка органу реєстрації встановленого зразка про місце проживання (за наявності).
Крім того, для відновлення паспорта можуть знадобитися додаткові документи (також за наявності):
- довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або повідомлення про відмову від його прийняття (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття зазначеного номера);
- свідоцтво про шлюб або про розірвання шлюбу (за наявності);
- довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи - для внутрішньо переміщених осіб;
- для особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я – одна фотокартка розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру;
- для бездомних осіб – посвідчення про взяття на облік бездомних осіб;
- для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи – рішення суду про встановлення особи.
З повним переліком документів, які можуть знадобитися для оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки замість втраченого або викраденого, радимо ознайомитися на офіційному веб-сайті ДМС України.
У звичайному режимі відновлення внутрішнього паспорта громадянина України триває з дня оформлення нового документа та складає до 20 робочих днів, при цьому його вартість становить 450 грн., до 10 робочих днів - 820 грн. Також при обміні втраченого чи пошкодженого паспорта додатково сплачується державне мито - 34 грн (два неоподаткованих мінімуми доходів громадян).
У разі відсутності документів з фотокарткою/відцифрованим образом обличчя особи, отриманих з державних, єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій, та за результатами перевірок, за якими особу не ідентифіковано, проводиться процедура встановлення особи шляхом опитування свідків, які були зазначені заявником. Свідками можуть бути дієздатні один із членів сім’ї особи (у тому числі колишня дружина/чоловік), близька особа або сусід, які досягли 14-річного віку та мають документи, що посвідчують особу, які підлягають обов’язковому пред’явленню. Для підтвердження того, що особа є членом сім’ї або близькою особою, подаються документи, що посвідчують відповідні факти (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, свідоцтво про народження, рішення суду та інші документи).
Строк проведення процедури встановлення особи не повинен перевищувати двох місяців.
Додаткова інформація за телефонами Черкаського відділу (0472) 63-74-55 та «гарячої» лінії Управління ДМС у Черкаській області (0472) 54-09-60.
Щодо питання вклеювання до паспорта громадянина України фото по досягненню 25 45-річного віку
У зв’язку зі скасуванням карантину в Україні відновлюються строки для вклеювання фотографій у паспорт громадянина України зразка 1994 року (у вигляді паспорта-книжечки) по досягненню особою 25- чи 45-річного віку.
В Україні з 1 липня 2023 року рішенням Уряду (https://www.kmu.gov.ua/.../pro-vidminu-na-vsii-terytorii...) скасували карантин, запроваджений через пандемію COVID-19.
У зв’язку з цим відновлюються строки для вклеювання фотографій у паспорт громадянина України зразка 1994 року (у вигляді паспорта-книжечки) по досягненню особою 25- чи 45-річного віку.
Тож, якщо вам виповнилося 25 чи 45 років у період з 13.03.2020 по 24.01.2022 Вам необхідно вклеїти фото у паспорт до 1 серпня 2023 року. Якщо фотокартку не буде вклеєно, паспорт підлягає обміну на id-картку.
Перевірте уважно свої паспортні документи та за необхідності отримання додаткової інформації зверніться у будь-який підрозділ ДМС чи ЦНАП за територіальністю проживання.
Додаткова інформація за телефонами Черкаського відділу (0472) 63-74-55 та «гарячої» лінії Управління ДМС у Черкаській області (0472) 54-09-60.
Щодо своєчасного виготовлення ID-картки
Для школярів України чекає вступна кампанія-2023 та заплановано на період з 5 по 23 червня. Додаткову сесію НМТ проведуть з 11 до 24 липня 2023 року. Реєстрація осіб для участі в основній сесії мультитесту триватиме з 3 квітня до 3 травня.
Нагадуємо громадянам, яким виповнилося 14 років та які планують вступати до вищих навчальних закладів, про необхідність обов'язково подбати про своєчасне виготовлення першого паспорта громадянина України у формі ID-картки.
Для цього Вам необхідно подати заяву та відповідні документи до підрозділу ДМС, центру обслуговування «Паспортний сервіс» або в ЦНАП:
- свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави;
- паспорт громадянина України одного з батьків. У разі, коли батьки чи один із батьків такої особи на момент її народження були іноземцями або особами без громадянства, або у разі набуття особою громадянства України на території України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України;
- РНОКПП або повідомлення про відмову від його прийняття (за наявності);
- витяг з реєстру територіальної громади про реєстрацію місця проживання.
Звертаємо увагу, що для осіб, які досягли 14-річного віку та отримують паспорт громадянина України вперше, адміністративний збір не сплачується.
Окрім того, якщо у вас немає ідентифікаційного коду, ви можете скористатися безкоштовною комплексною послугою ID-14 та оформити паспорта разом з присвоєнням реєстраційного номера облікової картки платника податків - це дійсно зручно і швидко!
Також можна отримати послугу одночасного оформлення ID-картки та закордонного паспорта. За одночасне оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон адміністративний збір справляється у порядку та розмірах, визначених законодавством для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяв-анкет для їх отримання або не пізніше ніж через 10 робочих днів та сім робочих днів з дня оформлення заяв-анкет для їх термінового отримання відповідно.
Вартість послуги*:
856 грн (у разі оформлення протягом 20 робочих днів);
1496 грн (у разі термінового оформлення протягом 7 робочих днів).
*у разі оформлення в 14 років вперше сплачується лише послуга оформлення закордонного паспорта
Додатково нагадуємо, запис до електронної черги Черкаського відділу Управління ДМС у Черкаській області можна здійснити трьома способами:
- через термінал у підрозділі міграційної служби;
- через термінал у підрозділі міграційної служби, отримавши талон у поточну чергу протягом дня;
- через онлайн-сервіс «Електронна черга» на сайті ДМС → https://dmsu.gov.ua/services/online.html
Щодо втрати паспорта під час війни
На сьогодні документом, що підтверджує громадянство та визначає приналежність особи до держави, є паспорт. В Україні такими документами є внутрішній паспорт громадянина України – ID-картка або книжечка зразка 1994 року, а також закордонний паспорт.
Якщо ці важливі документи або ж один з них було втрачено, особі потрібно невідкладно звернутися із заявою про втрату документа до поліції та отримати від поліцейських витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Надалі, для оформлення нового документа, особі необхідно особисто прийти до однієї з трьох установ:
- у підрозділ ДМС України;
- у центр надання адміністративних послуг (ЦНАП);
- у центр обслуговування громадян «Паспортний сервіс».
Основні документи, які необхідно подати для отримання послуги
Для оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки замість втраченого або викраденого особа подає наступні документи:
- заява про втрату паспорта;
- витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта);
- документ, що підтверджує сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати;
- довідка органу реєстрації встановленого зразка про місце проживання (за наявності).
Крім того, для відновлення паспорта можуть знадобитися додаткові документи (також за наявності):
- довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або повідомлення про відмову від його прийняття (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття зазначеного номера);
- якщо є неповнолітні діти – свідоцтва про їх народження;
- свідоцтво про шлюб або про розірвання шлюбу (за наявності);
- довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи - для внутрішньо переміщених осіб;
- для особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я – одна фотокартка розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру;
- для бездомних осіб – посвідчення про взяття на облік бездомних осіб;
- для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи – рішення суду про встановлення особи.
З повним переліком документів, які можуть знадобитися для оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки замість втраченого або викраденого, радимо ознайомитися на офіційному веб-сайті ДМС України.
Для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон замість втраченого або викраденого особа (далі також – заявник) подає наступні документи:
- паспорт громадянина України (для особи, яка досягла 14-річного віку та проживає в Україні);
- свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави, – у разі оформлення паспорта для виїзду за кордон особі, яка не досягла 14-річного віку. Якщо батьки або один із батьків такої особи на момент її народження були іноземцями або особами без громадянства, також подається довідка про реєстрацію особи громадянином України (у разі оформлення вперше паспорта для виїзду за кордон);
- документ, що посвідчує особу законного представника, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, – у разі подання документів законним представником, крім випадків, коли законним представником є один із батьків;
- документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати;
- одна кольорова фотокартка розміром 10-15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування – у разі оформлення паспорта для виїзду за кордон особі, яка не досягла 12-річного віку, або особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я та яка потребує термінового лікування за кордоном, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, або особі, щодо якої наявний висновок про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України;
- заява про оформлення паспорта для виїзду за кордон у зв’язку з його втратою або викраденням у довільній формі;
- витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта для виїзду за кордон на території України)
- документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України (за відсутності – його копія), або інформація про раніше оформлені на ім’я особи документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України - особам, які постійно проживають за кордоном, та втратили паспорт для виїзду за кордон під час перебування в Україні.
З повним переліком документів, які можуть знадобитися для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон замість втраченого або викраденого, радимо ознайомитися на офіційному веб-сайті ДМС України.
Строк та вартість надання послуги
ID-картка
У звичайному режимі відновлення внутрішнього паспорта громадянина України триває з дня оформлення нового документа та складає до 20 робочих днів, при цьому його вартість становить 372 грн., до 10 робочих днів - 498 грн.
Закордонний паспорт
Вартість паспорта громадянина України для виїзду за кордон становить: протягом 20 робочих днів – 733 грн., у разі термінового оформлення (протягом 7-ми або 3-х робочих днів) – 1085 грн.
Також при обміні втраченого чи пошкодженого паспорта додатково сплачується державне мито - 34 грн (два неоподаткованих мінімуми доходів громадян).
Як посвідчити особу, поки оформляється паспорт громадянина України?
В Україні для посвідчення особи можна використовувати наступні документи:
- закордонний паспорт (у випадку втрати ID-картки або паспортної книжечки);
- водійське посвідчення;
- цифрові документи в мобільному застосунку «Дія», адже вони мають таку ж юридичну силу, як їх паперовий чи пластиковий аналог;
- «єДокумент» – це тимчасовий документ для посвідчення особи у період воєнного стану, він створюється автоматично на підставі даних із BankID або даних біометричного документа.
Додаткова інформація за телефонами Черкаського відділу (0472) 63-74-55 та «гарячої» лінії Управління ДМС у Черкаській області (0472) 54-09-60.
Оформлення паспорта громадянина України у вигляді картки вперше
Після досягнення 14-річного віку кожен громадянин України має змогу самостійно оформити сучасний паспорт громадянина України у вигляді ID-картки.
Власник такого біометричного документу матиме змогу не тільки зареєструватися для участі в ЗНО (паспорт є обов’язковим в переліку документів), а й отримає численні переваги, як от користування різноманітними електронними сервісами, зокрема популярним застосунком для смартфону «Дія».
Паспорт оформлюється особам, які не досягли 18-річного віку, на чотири роки, після досягнення 18-річного віку ‒ на 10 років. Паспорт, який оформлюється вперше, видається не пізніше ніж через 20 робочих днів із дня оформлення заяви-анкети для його отримання. За оформлення паспорта вперше адміністративний збір не справляється.
Після виповнення 14 років жителям Черкаського району Черкаської області необхідно звернутися до Черкаського районного відділу УДМС у Черкаській області (під час карантину можна звертатися до будь-якого підрозділу Міграційної служби НЕЗАЛЕЖНО від реєстрації місця або проживання) та надати такі документи:
- свідоцтво про народження;
- оригінали документів, що підтверджують громадянство та посвідчують особу батьків або одного з них, які на момент народження дитини перебували у громадянстві України (для підтвердження факту належності особи до громадянства України). У разі відсутності таких документів, або у разі, коли батьки чи один із батьків на момент народження дитини були іноземцями або особами без громадянства, або у разі набуття особою громадянства України на території України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України;
- паспорт громадянина України для виїзду за кордон (для осіб, які постійно проживали за кордоном, після повернення їх в установленому порядку на проживання в Україну та для осіб, які набули громадянство України за кордоном);
- довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
- документ, що підтверджує відомості для внесення додаткової змінної інформації:
- довідку про реєстрацію місця проживання встановленого зразка;
- свідоцтво про зміну імені (за наявності);
- довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття (за наявності).
Для зручності, рекомендуємо скористатися чат-ботом ДМС у Viber і Telegram ( https://dmsu.gov.ua/services.html ), які допоможуть записатися в електронну чергу та відслідкують готовність документа аж до моменту його отримання.